‘Moordrecht van Toen’ schetst onvergetelijk tijdsbeeld

Boeiende portretten van markante Moordrechtse plekken en hun al even markante bewoners.

Prachtig jubileumboek over Moordrecht in de jaren 1900-1960

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan presenteert de Historische Vereniging Moordrecht het jubileumboek ‘Moordrecht van Toen’. Het boek staat vol foto’s en boeiende verhalen over markante Moordrechtenaren uit vervlogen tijden en de plekken waar zij woonden, leefden en vaak ook werkten.

Leden van de Historische Vereniging Moordrecht krijgen na verschijning op 1 oktober 2018 automatisch een exemplaar gratis thuisbezorgd. Nieuwe leden ontvangen het boek tijdelijk als welkomstgeschenk. Los bestellen kan ook via het bestelformulier hieronder.

De vrouw met de poppenwagen…

Het statige huis van Teunis de Olieboer aan de Kerklaan, Frans Kok met zijn kruidenierswinkeltje aan de Oostbuurtstraat, het sjieke Postkantoor van Hans Baron aan het Westeinde, de vrouw met de poppenwagen… en herinnert u zich nog de winkel van Jongepier aan het Westeinde? Het zijn maar enkele van de tientallen bijzondere Moordrechtenaren die in het boek weer tot leven komen.

Elk hoofdstuk gaat vergezeld van een fraaie oude kiek van de betreffende woning of locatie en veelal ook de hoofdpersoon van het hoofdstuk. Gebundeld in het boek bieden de foto’s en verhalen een onvergetelijk tijdsbeeld van de periode 1900 – 1960.

Oud glasnegatief afgestoft

‘Moordrecht van Toen’ is geschreven door Moerdregt-redacteuren Jaap Waasdorp en Henk van Kerkhof. De oude foto’s zijn zorgvuldig bewerkt door Dirk Hoogerwaard. Speciaal voor deze bijzondere uitgave heeft hij ook een eeuw oud glasnegatief afgestoft, digitaal bewerkt en daarmee opnieuw tot leven gewekt. Hoe geslaagd dat is uitgepakt, bewijst de sprankelende foto op de omslag.

De inspanningen van het drietal hebben geleid tot een boeiend kijk- en leesboek dat bij vele Moordrechtenaren vele herinneringen naar boven zal brengen.

De samenstellers v.l.n.r.: Dirk Hoogerwaard, Jaap Waasdorp en Henk van Kerkhof.

Een belangrijk historisch document

De waardevolle informatie over bijzondere plekken en bewoners maakt het boek ook tot een belangrijk historisch document, dat in geen Moordrechtse boekenkast mag ontbreken.

Aantal pagina’s, inclusief omslag: 68
Datum verschijning: 1 oktober 2018
Verkoopprijs: € 12,50

Gratis voor leden en nieuwe leden

Leden van de vereniging krijgen ‘Moordrecht van Toen’ automatisch gratis thuisgestuurd. Ook nieuwe leden ontvangen het boek als zij zich vóór 1 januari aanmelden als lid. Het lidmaatschap bedraagt voor inwoners van Moordrecht € 17,50 en daarbuiten € 22,50.
> Ik word lid

Los bestellen à € 12,50

U kunt uw exemplaar ook los bestellen via het onderstaande bestelformulier. Het boek kost € 12,50, incl. verzendkosten.

Bestelformulier ‘Moordrecht van Toen’

Het rondje hieronder aanvinken a.u.b.:

Hierbij bestel ik het jubileumboek 'Moerdregt van Toen' à € 12,50 per exemplaar. Met mijn bestelling ga ik akkoord met de voorwaarden. Het verschuldigde bedrag maak ik over op bankrekening NL84INGB 0004302107 t.n.v. Historische Vereniging Moordrecht, onder vermelding van 'Bestelling jubileumboek' plus het aantal gewenste exemplaren.

Na ontvangst van mijn betaling krijg ik mijn bestelling zo snel mogelijk thuisbezorgd. Het boek komt uit op 1 oktober 2018.